Комісією по взаємодії з ДАІ Громадської ради при ГУМВС України в Харківській області здійснено вивчення громадської думки щодо якості роботи УДАІ в 2012 році.
Громадські ради є одним із механізмів реалізації статті 38 Конституції України, яка закріплює право громадян брати участь в управлінні державними справами. У той же час громадська рада має створювати умови для реалізації цих конституційних положень. Відповідно до цього, громадська рада:
- є одним із ключових учасників процесу
організації і проведення органами
внутрішніх справ консультацій з
громадськістю з питань формування та
реалізації державної політики;
- збирає,
узагальнює та подає органу внутрішніх
справ інформацію про пропозиції
громадських організацій щодо вирішення
питань, які мають важливе суспільне
значення;
- організовує публічні заходи для
обговорення актуальних питань розвитку
галузі чи адміністративно-територіальної
одиниці.
Комісією по взаємодії з ДАІ Громадської
ради при ГУМВС України в Харківській
області було ініційовано та проведено
вивчення громадської думки щодо якості
роботи УДАІ в 2012 році.
З метою пошуку можливих проблемних та
актуальних питань у сприйнятті водіями
якості роботи працівників УДАІ, виявлення
можливих корупційних чинників та пошуку
варіантів їх вирішення, опитування
проводилося членами Громадської ради.
Для цього було розроблено відповідну
анкету. Анкетування проводилося в
Інтернеті на базі Google.docs та за допомогою
паперових анкет, респондентами виступили
водії Харкова та Харківської області.
Опитування здійснювалося шляхом
випадкової вибірки, отже воно не носить
репрезентативного характеру і не
відображає думки всіх водіїв, та не є
повноцінним соціологічним дослідженням,
але добре презентує загальну тенденцію.
Анкета
складалась із 10 запитань. В опитування
прийняли участь 130 респондентів. Наводимо
результати дослідження:
Запитання
№1. Ваша стать.
126
чоловіків та 4 жінки.
Запитання
№2. Вкажіть Ваш стаж водія, років.
Середній
стаж водіїв, що прийняли участь в
опитуванні – 12,6 роки
Запитання
№3. Вкажіть тип автомобіля, яким Ви
зазвичай керуєте:
легковий
– 122,
вантажний
– 5,
спеціальний
– 1
автобус
– 2
таксі
– 0
Переважна
більшість респондентів – водії легкового
транспорту, вони виявили найбільшу
зацікавленість в опитуванні. Розсилка
електронної анкети по фірмам таксі,
вантажним та пасажирським перевізникам
не дала істотного результату. Що, можливо,
є свідченням недовіри бізнесу до
подібного роду заходів та неготовності
до діалогу.
Запитання
№4. Чи вважаєте ви роботу ДАІ в Харківській
області задовільною?
Переважна
більшість респондентів – 85% – вважають
роботу ДАІ в Харківській області
незадовільною.
Запитання
№5. Чи довіряєте ви працівникам ДАІ?
92%
опитаних не довіряють працівникам ДАІ.
Це дуже високий відсоток, що свідчить
про майже повну зневіру водіїв до
працівників ДАІ області.
Лише
кожен 11 водій довіряє працівникам ДАІ
і звернеться до них по допомогу або за
порадою.
Запитання
№6. На Ваш погляд, чи зупиняли Вас
працівники ДАІ безпідставно?
Переважна
більшість з опитуваних водіїв (92%), на
їхню думку, за свій водійський стаж були
зупинені працівниками ДАІ Харківської
області безпідставно. Що також негативно
впливає на рівень довіри до ДАІ взагалі.
Запитання
№7. Що Вас найбільше задовольняє в роботі
ДАІ в Харківській області?
Приклади
відповідей:
- те,
що все-таки хоч хтось забезпечує безпеку
дорожнього руху;
- на
жаль, поки що – нічого;
- на початку місяцяпрацівникам ДАІне потрібновиконуватипланпо
залученню коштів, томувперші дні місяцяє шансїздити не
зупиняючись накожному поворотідлятого,щобпред’явитистраховку,
вимірятипротекторгумита
інше;
Запитання
№8. Що Вас найбільше НЕ задовольняє в
роботі ДАІ в Харківській області?
Приклади
відповідей:
-
корупція;
-
перевищення повноважень;
-
хабарництво;
- безграмотність, незнанняПДР, ЗУ
«Про міліцію»,
внутрішніхнаказів та доручень;
- почуття
безкарності, хамство, заступництво і
покривання безпосереднім керівництвом,
прокуратурою та службою ВБ;
-
хамство, безпричинні зупинки;
- пост
ДАІ в Пісочині: співробітники ДАІ навпаки
своїми безпідставними зупинками
автомобілів створюють перешкоди для
нормального руху транспортних засобів,
водії змушені перебудовуватись в лівий
ряд, щоб об’їхати автомобіль, який
посеред дороги зупинили «контролери».
Запитання
№9. Чи стикались ви з неправомірними,
на Вашу думку, діями співробітників
ДАІ? Якщо так, то де саме?
Найбільше
з неправомірними діями працівників ДАІ
водії Харкова та області стикаються на
дорозі – 67% від опитаної кількості
водіїв. Значно менше на стаціонарних
постах – 18%, у МРЕВ лише 5%. З неправомірними
діями працівників ДАІ не стикався лише
кожен 20 з опитаних водіїв. Тож можна
зробити попередній висновок, що однією
з вагомих причин неправомірних дій
інспекторів ДАІ є відсутність
систематичного контролю за якістю їх
роботи на дорогах міста і області, як з
боку державних структур так і з боку
громадськості.
Запитання
№10. На Вашу думку, що треба змінити в
роботі ДАІ міста, області, для покращення
якості роботи?
Приклади
відповідей:
- всіх
звільнити;
-
провести реформу як ДАІ, так і МВС у
цілому;
-
викорінити корупцію;
-
виконувати перш за все функцію допомоги
водіям, а не покарання, Активно приймати
участь в підвищенні пропускної здатності
транспортних потоків під час пікових
навантажень;
- при постановці
на облік авто, схема роботи поставлена
на те, щоб громадяни зверталися до
«решал» - людей, які за відповідну суму
«допоможуть» швидко;
Глас
народу з питань довіри до роботи УДАІ
Харківщини опрацьовував Артем Костецький,
голова ГО «Добра воля», керівник комісії
по взаємодії з ДАІ Громадської ради при
ГУМВСУ в Харківській області.